Lavander Fest – jurnal din Chişinău

Este prima dată când am călătorit la Chişinău şi cu siguranţă una din multe vizite pe care am să le fac acolo. Povestea locului mă fascinează de mult iar Lavander Fest a fost ocazia ideală să fac cunoştinţă cu aceste meleaguri. Mă bucur că acest weekend s-a transformat într-un circuit turistic, aşa că am să vă povestesc ceea ce am făcut, pas cu pas.

ziua 1 – Vineri

Am plecat destul de târziu din Bucureşti, dar timpul a trecut repede. Am avut cea mai frumoasă companie în această călătorie, prietena mea dragă Biana Nuţu. Peisajul este superb pe traseu, iar drumul a fost liber. Cu cele două ore petrecute la vama românească şi cea moldovenească am ajuns în Chişinău la ora 20:00, chiar în timp pentru o cină târzie.

Am stat la BERD’S Design Hotel, primul şi unicul design hotel din Moldova. Cu siguranţă a contribuit la acest weekend perfect, pentru ca hotelul este conceput ca un spaţiu în care arta se îmbină cu cotidianul. Întreaga amenajare de design interior te poartă în mijlocul minimalismului artizanal surprinzător, care are ca focus arta tradiţională şi meşteşugul local.

berds design hotel

ziua 2 – Sâmbătă

9:00 mic dejun roial @ BERD’S Design Hotel

11:00 vizită la magazinul designerului local de genţi de damă din piele – Vitalie Burlacul

12:00 viztă la Castelul Mimi
Şi-am intrat în lumea de poveste a acestul loc pur şi simplu fermector. Castelul în sine, restaurat de o familie de antreprenori autohtoni, reprezintă reşedinţa ultimului guvernator din Moldova, Constantin Mimi. Acum, este pe cale să se transforme în cel mai mare resort al ţării, care va include restaurant, muzeu, cramă, wine spa, sală de evenimente, loc de joacă pentru copii, piscină şi hotel. Un proiect ambiţios, pe măsura vinurilor pe care Castel Mimi le produce. De departe, cel mai savuros vin roze pe care eu l-am savurat vreodată a fost cu această ocazie.

mimi winery chisinau
Aici am luat şi prânzul, care a inclus o degustare de vin şi o călătorie în istorie. Am petrecut câteva ore într-o realitate în care pasiune s-a întâlnit cu antreprenoriatul de succes, aducând la viaţă cea mai ambiţioasă destinaţie turistică din Moldova.

mimi wineryDesigur, m-am îndrăgostit şi voi reveni în toamnă, când locaţia îşi va deschide, oficial, porţile.

castel mimi winery chisinau
15:00

LAVANDER FEST

Un miraj al câmpurilor nesfârşite de lavandă, festivalul în sine este un eveniment superb, care pune în valoare bogăţia zonei, din toate punctele de vedere.

Festivalul a reunit artişti artizani locali întru-un târg tematic, designeri, gastronomie vegetariană, sesiuni de yoga şi masaj, activităţi pentru copii, conferinţe pe teme de sănătate, spectacol ecvestru şi un concurs de artă inspirată de levănţică – Art Lavanda. În plus, festivalul s-a încheiat cu concertul trupei Golan.

lavander fest
Câmpul de lavandă şi decorul special pentru fotografii a atras foarte mulţi vizitatori, iar peisajul a fost completat de coroniţe din lavandă pe care doamnele şi domnişoarele le-au purtat mândre pe cap.

lavander fest 2016
Pe mine m-a bucurat entuziasmul general al tuturor celor prezenţi, fericirea copiilor, seninătatea expozanţilor şi felul în care toate elementele din decor s-au îmbinat pentru o zi perfectă. Am găsit acolo şi produse bio inedite, cum sunt aceste săpunuri cu ingrediente naturale şi denumiri reprezentative.

lavander fest sapunuri bio
A existat şi un dress code, pe care toată lumea l-a respectat. All white, aşa cum s-au gândit organizatorii, a arătat atât de frumos în preajma imensului lan de levănţică! Majoritatea doamnelor au purtat rochii, dar am văzut şi destule ii, atât purtate de femei cât şi de bărbaţi.

lavander fest 6
Eu mi-am conceput un look aparte, bazat pe mix-ul dintre alb si mov. Coroniţa şi rochia sunt made in Moldova, iar machiajul meu lavander a fost completat de lentile de contact indigo si culoarea parului, cu reflexe violet.

Lavander Fest este o experienţă aparte, completă prin multitudinea de activităţi disponibile, amabilitatea oamenilor, programul, artiştii dar nu în ultimul rând, frumuseţea incredibilă a câmpului de lavandă.

20:00 cina

În ultima seară am luat cina la Osho bar&kitchen, pentru că altfel nu se putea încheia această zi. Restaurantul este unul dintre cele mai apreciate din Chişinău, unde chef Ian Masliucov pune la dispoziţie preparate sofisticate şi delicioase. Arta culinară este completată de un design modern şi o atmosfera relaxată, ceea ce a transformat seara noastră într-o experienţă de repetat!

osho chisinau

ziua 3 – Duminică

9:00 mic dejun roial @ BERD’S Design Hotel

berds2

10:00 vizită la Catedrala Mitropolitană din Chişinău
Un moment emoţionant pentru mine. Catedrala era plină, fiind sărbatoarea Rusaliilor în ziua aceea, iar slujba era în plină desfăşurare. Cu siguranţă corul este copleşitor, iar construcţia în sine de o frumuseţe aparte. Dacă ajungeţi la Chişinău, neapărat să faceti o vizită şi la această catedrală.

catedrala
10:30 Centrul Vechi
O scurtă plimbare prin centrul vechi al oraşului ne-a adus şi la târgul de vechituri, unde se găsesc păpuşi Matrioska, căciuli din uniforma armatei ruse, bijuterii hand-made ale unor artişti locali, picturi, magneţi cu Chişinău sau Moldova şi alte obiecte interesante pentru turişti, de tip suvenir.

Vizita la magazinul Bucuria m-a bucurat foarte mult făcut foarte fericită, pentru că auzisem multe poveşti despre aceste dulciuri, toate învăluite în nostalgie. De acolo am putut cumpăra celebrele prune învelite în ciocolată, bomboane cu jeleu şi favoritele mele, ciocolatele Meteorit. Am adus bomboane Bucuria şi pentru cei de acasă, iar data viitoare ne-am propus o vizită la fabrică, pe care abia o aştept.

magazin bucuria chisinau

11:00 Creme de la Creme

O locaţie deosebit de frumoasă, Creme de la Creme Patisserie & Boulangerie din Chişinău m-a fascinat prin decorul superb, vitrina plină cu bunătăţi şi întreaga atmosferă pariziană cu aer romantic. Masa rotundă de la etaj, amplasată într-o cupolă de sticlă, m-a dus imediat cu gândul la un brunch cosmopolitan, iar îngheţata delicioasă m-a convins că voi reveni cu prima ocazie, lucru pe care l-am promis în tot ceea ce priveşte Chişinăul.

creme de la creme chisinau
chisinau creme de la creme

13:00 plecarea spre casă
GPS-ul ne-a îndrumat pe o rută secundară, astfel că am putut vedea şi frumuseţea rurala a Moldovei cu peisajul ei care îţi taie răsuflarea. N-am mai avut de aşteptat la vamă, aşa că am ajuns acasă repede. Înainte să se însereze eram la Bucureşti.

Mi-a plăcut? Am adorat fiecare clipă. Iubesc Moldova şi m-am simţit ca acasă, abia aştept să mă întorc şi pentru la anul vă invit şi pe voi să trăiţi experienţa Lavander Fest!

Desigur, nimic nu ar fi fost posibil fără gazdele noastre şi organizatoarele evenimentului: Nata Albot şi Viorica Nagacevschi. Două femei extraordinare, care au transformat Lavander Fest într-o experienţă memorabilă.

Mai multe detalii despre Lavander Fest, aici.
Vă las cu un video realizat de gazda evenimentului KLumea Events, mai jos:

Yours,
Mariana Romanică

sursa foto
fotografiile pentru Jurnalul din Chişinau au fost realizate în exclusivitate cu Samsung Galaxy S6 Edge Plus