Subiectul produselor false este unul foarte discutat, mai ales că în industria modei această practică păgubeşte anual milioane de români şi miliarde de cumpărători, în general.
Fie din lipsă de cunoştinţe, fie din lipsă de resurse, oamenii se lasă păcăliţi de preţurile atractive şi nu mai sunt atât de atenţi la calitatea produselor.
În ceea ce priveşte piesele vestimentare ale unor branduri renumite, este important de reţinut că doar acelea care fac parte din colecţii anterioare pot fi disponibile la preţuri mult mai mici faţă de preţurile obişnuite.
De asemenea, pot fi luate în calcul şi câteva aspecte ce ţin de produs în sine, pentru a-i valida calitatea:
– eticheta textilă ataşată produsului trebuie să fie într-o stare foarte bună, scrisul trebuie să fie lizibil şi cerneala neîntinsă; să aiba logo-ul original al brandului respectiv şi toate specificaţiile referitoare la producţie, compoziţie, curaţare, etc.
– timbrul cu hologramă – de obicei acest timbru este mic, dreptunghiular, argintiu, cu ştanţă multicoloră, vizibilă în lumină; el trebuie să se regăsească atât pe eticheta cu preţ, cât şi pe eticheta ataşată produsului.
– eticheta de carton, cea destinată preţului, trebuie să aibă logo-ul original al brandului şi de obicei este dintr-un carton de bună calitate, prinsă de produs cu un şnur din fibră fină şi agăţat de produs cu un ac de siguranţă foarte mic; textul şi descrierea produsului de pe eticheta de carton trebuie să corespundă cu eticheta din interior.
– materialul din care este realizat produsul trebuie să fie în stare perfectă, fără defecte în ceea e priveşte culoarea sau textura, finisajele impecabile, aplicaţiile (ţinte, ştrasuri, buzunare, nastruri, franjuri, etc) trebuie să fie bine realizate şi de calitate.
– aspectul în urma purtării şi mai ales aspectul în urma spălării acestor piese trebuie să fie identic cu cel original, în cazul în care a fost purtat şi spalat în condiţii normale, conform indicaţiilor de pe etichetă.
Mai jos poţi urmări şi materialul despre identificarea produselor false, realizat pentru Realitatea Tv, unde am vorbit despre reperul principal atunci cand vrem să cumpărăm un produs de brand.
Reportaj la Realitatea Tv cu Mariana Romanică – Identificarea Produselor False
Have a fabulous fashion experience!
Yours,
Mariana Romanică
Comenteaza